Pluriel des noms de monnaies et devises numériques
Thread poster: Sara Massons
Sara Massons
Sara Massons  Identity Verified
France
Local time: 16:57
Member (2016)
English to French
+ ...
Nov 17, 2020

Bonjour,

Je traduis pour le compte d'un site de trading de crypto monnaies ou devrais-je écrire un site d'échange de devises numériques ? Mais je digresse, ce n'est pas cette question qui m'amène : celle-ci a été tranchée par le marketing et les habitudes du public visé.
Je m'interroge sur le bien fondé d'appliquer aux noms de ces crypto monnaies (Bitcoin, Ethereum, Tether et autres) les mêmes règles qu'à ceux de monnaies fiduciaires comme l'euro ou le dollar qui
... See more
Bonjour,

Je traduis pour le compte d'un site de trading de crypto monnaies ou devrais-je écrire un site d'échange de devises numériques ? Mais je digresse, ce n'est pas cette question qui m'amène : celle-ci a été tranchée par le marketing et les habitudes du public visé.
Je m'interroge sur le bien fondé d'appliquer aux noms de ces crypto monnaies (Bitcoin, Ethereum, Tether et autres) les mêmes règles qu'à ceux de monnaies fiduciaires comme l'euro ou le dollar qui sont des noms communs. Pour les bitcoins, ça me semblait assez évident, pour les tethers, j'ai eu un peu de mal et pour l'ethereum, je n'arrive pas à décider.

Merci d'avance pour vos lumières.
Collapse


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Pluriel des noms de monnaies et devises numériques






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »