Fakturering af danske kunder fra UK Persoa que publicou o fío: 564354352 (X)
| 564354352 (X) Denmark Local time: 04:19 Danish to English + ...
Jeg planlægger at flytte til England i løbet af i år og prøver at få styr på en række praktiske detaljer, bl.a. økonomi/fakturering/bankoverførsler.
Jeg vil gerne høre fra folk, der er bosat i Storbritannien, men har kunder i Danmark:
Hvad gør I mht. fakturering?
Fakturerer I i pund, kroner eller euro?
Og hvad mener I er den mest fordelagtige (praktiske/økonomiske) måde at arrangere betaling på - fx at kunden overfører sin betaling til en dans... See more Jeg planlægger at flytte til England i løbet af i år og prøver at få styr på en række praktiske detaljer, bl.a. økonomi/fakturering/bankoverførsler.
Jeg vil gerne høre fra folk, der er bosat i Storbritannien, men har kunder i Danmark:
Hvad gør I mht. fakturering?
Fakturerer I i pund, kroner eller euro?
Og hvad mener I er den mest fordelagtige (praktiske/økonomiske) måde at arrangere betaling på - fx at kunden overfører sin betaling til en dansk konto, hvorfra I så overfører større beløb til en britisk konto. Eller at kunden betaler til en britisk konto?
Mine overvejelser drejer sig til dels om, hvad der er mest fordelagtigt for danske kunder, der benytter en leverandør i Storbritannien. Det skulle jo helst ikke gå ud over mine danske kunder, at jeg har besluttet at forlægge residensen til et andet land.
På forhånd tak for enhver kommentar.
[Edited at 2013-01-07 07:08 GMT] ▲ Collapse | | | Tine Wanning United Kingdom Local time: 03:19 Membro (2006) English to Danish + ...
Da jeg flyttede til Storbritannien, beholdt jeg min gamle lønkonto i Danmark (i banken kaldes man så valutadansker, når man ikke har adresse i Danmark).
Den konto bruger jeg til modtagelse af betalinger i kroner og euro, kroner fra danske kunder og euro fra europæiske og evt. andre kunder. Dengang, og det er mit indtryk, at det stadig er sådan, var de danske banker meget bedre gearede til at modtage euro. I min danske bank betaler jeg 15 kr., når jeg modtager en euro-betaling, og kro... See more Da jeg flyttede til Storbritannien, beholdt jeg min gamle lønkonto i Danmark (i banken kaldes man så valutadansker, når man ikke har adresse i Danmark).
Den konto bruger jeg til modtagelse af betalinger i kroner og euro, kroner fra danske kunder og euro fra europæiske og evt. andre kunder. Dengang, og det er mit indtryk, at det stadig er sådan, var de danske banker meget bedre gearede til at modtage euro. I min danske bank betaler jeg 15 kr., når jeg modtager en euro-betaling, og kroner er selvfølgelig gratis, mens det i min britiske bank vil koste omkring 8£.
Rent regnskabsmæssigt gemmer jeg selvfølgelig alle kontoudtog og bilag fra både min danske og britiske bank til dokumentation over for det britiske skattevæsen (hvis de nogen sinde skulle ønske at se det). Og selvom jeg fakturerer både i DKR, € og £, omregner jeg det altid til £ på faktureringstidspunktet af hensyn til regnskabet og skatten her.
Pengene på den danske konto kan jo så også bruges til at betale regninger i alle mulige valutaer, hvis du bare har et visakort tilknyttet. Jeg er temmelig ofte i Danmark, så personligt har jeg ikke så meget brug for at overflytte større beløb.
Med hensyn til det britiske skattevæsen, skal du registrere dig som "self-employed", og grænsen for tvungen vat-registering er helt oppe på 77.000 £, så det er vist en hel del højere end i Danmark.
mange hilsener
Tine ▲ Collapse | | | 564354352 (X) Denmark Local time: 04:19 Danish to English + ... INICIO DE TEMA Lyder lovende | Jan 7, 2013 |
Hej Tine
Tak for info. Det lyder jo ret nemt, hvis man bare kan beholde sin private konto (lønkonto), som du beskriver. Ideelt set ville jeg placere alting hos en bank i England, men af hensyn til mine danske kunder vil det så afgjort være at foretrække, hvis de kan betale ind på en dansk konto, hvilket jo så vil være omkostningsfrit for dem.
Tak for tip om registrering som selvstændig - den del har jeg kunnet læse mig til via HMRC, og da jeg tidligere har vær... See more Hej Tine
Tak for info. Det lyder jo ret nemt, hvis man bare kan beholde sin private konto (lønkonto), som du beskriver. Ideelt set ville jeg placere alting hos en bank i England, men af hensyn til mine danske kunder vil det så afgjort være at foretrække, hvis de kan betale ind på en dansk konto, hvilket jo så vil være omkostningsfrit for dem.
Tak for tip om registrering som selvstændig - den del har jeg kunnet læse mig til via HMRC, og da jeg tidligere har været bosat i England, har jeg allerede et NI-nummer, så forhåbentlig skulle det gå ret smertefrit. Det ser i det hele taget ud til at være lidt mindre bureaukratisk at være selvstændig i Storbritannien end i Danmark.
Mange hilsener fra Dannevang
Gitte
[Edited at 2013-01-07 11:49 GMT] ▲ Collapse | | | Non hai ningún moderador asignado específicamente a este foro. Para informar do incumprimento das normas do sitio ou para obter axuda, por favor, contacte co persoal do sitio » Fakturering af danske kunder fra UK Anycount & Translation Office 3000 | Translation Office 3000
Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.
More info » |
| Trados Studio 2022 Freelance | The leading translation software used by over 270,000 translators.
Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop
and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.
More info » |
|
| | | | X Sign in to your ProZ.com account... | | | | | |