(Vak)woordenboeken
Autor vlákna: Hans Hereijgers
Hans Hereijgers
Hans Hereijgers
Local time: 03:52
španělština -> nizozemština
+ ...
Apr 19, 2002

Heeft iemand ervaring met het aankopen van van (vak)woordenboeken op volgende site?



http://www.intertaal.nl



Lijkt me best interessant. 154 talen komen aan bod en er zijn bijvoorbeeld 125 woordenboeken voor het Nederlands, gaande van Antwerps dialect (daar heb je inderdaad een goed woordenboek voor nodig) tot het Zakboek gerechtstolken.



Als er betere of goedkope
... See more
Heeft iemand ervaring met het aankopen van van (vak)woordenboeken op volgende site?



http://www.intertaal.nl



Lijkt me best interessant. 154 talen komen aan bod en er zijn bijvoorbeeld 125 woordenboeken voor het Nederlands, gaande van Antwerps dialect (daar heb je inderdaad een goed woordenboek voor nodig) tot het Zakboek gerechtstolken.



Als er betere of goedkopere alternatieven zijn, dan hoor ik dat natuurlijk graag.



Het is misschien ook een goed idee om ervaringen uit te wisselen over woordenboeken. We kunnen elkaar op die manier misschien helpen... en vermijden dat we een kat in een zak(woordenboek) kopen.




[addsig]
Collapse


 
Marijke Mayer
Marijke Mayer  Identity Verified
Nizozemsko
Local time: 03:52
nizozemština -> angličtina
+ ...
Goed idee om ervaring uit te wisselen m.b.t. tot woordenboeken Apr 19, 2002

Ja, Intertaal heeft inderdaad hele goede boeken. Er is tenminste één winkel in de Van Baerlestraat tegenover het Stedelijk in Amsterdam. Maar voordat je wat koopt, online of anderszins, mail me even want ik heb al een aantal boeken gekocht. Helaas hebben ze meer boeken dat ik kan lezen, of zelfs kan raadplegen. Je vindt er natuurlijk altijd wat in, maar vaak dus ook weer niet!

Vlak niet de Slegte e.d. uit, want daar ligt ook heel wat zoals bijvoorbeeld ook tweedehandse woordenboek
... See more
Ja, Intertaal heeft inderdaad hele goede boeken. Er is tenminste één winkel in de Van Baerlestraat tegenover het Stedelijk in Amsterdam. Maar voordat je wat koopt, online of anderszins, mail me even want ik heb al een aantal boeken gekocht. Helaas hebben ze meer boeken dat ik kan lezen, of zelfs kan raadplegen. Je vindt er natuurlijk altijd wat in, maar vaak dus ook weer niet!

Vlak niet de Slegte e.d. uit, want daar ligt ook heel wat zoals bijvoorbeeld ook tweedehandse woordenboeken. Onlangs heb ik de BBI dictionary van English word combinations voor een prikje gekocht.

Maar mijn hoofd werkt nog altijd het beste en snelste, alleen past er niet altijd alles meer in.

Marijke
Collapse


 
Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Belgie
Local time: 03:52
Člen
angličtina -> nizozemština
+ ...
Links naar woordenboeken: jawel Apr 19, 2002

Maar kunnen jullie die links wel plaatsen onder: \'Voorstel: links naar sites met woordenboeken,...\'.

Voor je het weet hebben we hier weer honderd koppelingen naar interessante woordenboeksites, maar wel telkens onder een andere titel. En wordt dit dus hier wel een zooitje.



Om dit te verhinderen, sluit ik dus deze rubriek.
[addsig]


 


Toto fórum nemá žádného přiřazeného moderátora.
Chcete-li nahlásit porušení pravidel serveru nebo získat pomoc, obraťte se na pracovníky serveru ».


(Vak)woordenboeken






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »