Momsafregning fortsat
Thread poster: Line Maxwell
Line Maxwell
Line Maxwell  Identity Verified
Local time: 20:16
English to Danish
+ ...
Jun 17, 2008

Hej alle,

Jeg vil bare lige fortælle om en lille oplevelse, jeg har været ude for i dag. Jeg fik en e-mail fra en kunde i Sverige, der af skattevæsnet i Sverige havde fået oplyst, at jeg havde oplyst at have solgt dem varer og ikke ydelser. De bad mig rette det hos skattevæsnet i Danmark!

Efter kontakt med min revisor fandt han ud af, hvad problemet var. Jeg har indtil nu udfyldt rubrik B i momsafregningen angående varesalg til lande indenfor EU og derefter opgive
... See more
Hej alle,

Jeg vil bare lige fortælle om en lille oplevelse, jeg har været ude for i dag. Jeg fik en e-mail fra en kunde i Sverige, der af skattevæsnet i Sverige havde fået oplyst, at jeg havde oplyst at have solgt dem varer og ikke ydelser. De bad mig rette det hos skattevæsnet i Danmark!

Efter kontakt med min revisor fandt han ud af, hvad problemet var. Jeg har indtil nu udfyldt rubrik B i momsafregningen angående varesalg til lande indenfor EU og derefter opgivet beløbet til listesystemet. I fremtiden skal jeg (vi) ved salg til udlandet udfylde rubrik C og altså ikke længere opgive til listesystemet. Derimod skal vi på fakturaen angive "Fakturaen er omfattet af omvendt moms" og som sdævanlig også deres moms-nummer. Der skal stadig ikke opkræves moms.

Mange hilsner

Line
Collapse


 
Ivana Friis Søndergaard
Ivana Friis Søndergaard
United Kingdom
Local time: 19:16
Member (2008)
English to Danish
+ ...
Fakturaen er omfattet af omvendt moms? Jun 17, 2008

Det vidste jeg da ikke, at man skulle skrive!

Jeg har bare påført kundens CVR-nr og det var så det.

Vildt, at de går så detaljeret ind...


Men tak for oplysningerne.


 
Quest4
Quest4  Identity Verified
Local time: 20:16
English to Danish
Sådan har jeg også gjort. Jun 17, 2008

Som du nævner, du har gjort hidtil. Og så kontrolleret deres momsnummer i systemet. Det nye lyder ulogisk faktisk.

Problemet er nok også, at man aldrig får samme ensartede svar fra Told & Skat. Jeg kan huske tråde her om forskellige svar derfra.


 
Johnny Speiermann
Johnny Speiermann
Denmark
Local time: 20:16
English to Danish
+ ...
Omvendt moms? Jun 27, 2008

Line Maxwell wrote:
"Fakturaen er omfattet af omvendt moms" og som sdævanlig også deres moms-nummer. Der skal stadig ikke opkræves moms.


Den kendte jeg ikke.

Vi angav i starten i rubrik B, men fik så et brev fra Skat om, at vi skulle angive oplysninger til listesystemet.

Og så fik vi rettet det til fremover at skulle angive i rubrik C.

Det skyldes, at vi sælger ydelser og ikke varer.

"Omvendt moms" er vist en svensk opfindelse, så det er kun i forbindelse med svenske kunder.

[Edited at 2008-06-27 07:16]


 
Quest4
Quest4  Identity Verified
Local time: 20:16
English to Danish
Ref. min tidligere Jun 28, 2008

undren, så har jeg nu også fået samme besked af Told & Skat. (Metoden med "omvendt moms"). Oven i købet af en, som synes det var så logisk, at jeg burde have tænkt mig til det - og kunne ikke forstå jeg havde fået anden besked før. Stadig et problem, at medarbejderne ofte siger hvert sit - eller ændrer det efter kort tid...

Hilsen
NielsQ

[Edited at 2008-06-28 17:10]


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Momsafregning fortsat






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »